måndag 18 februari 2013

Jober

Idag gjorde jag ett fynd där, minst sagt! Ett spontanköp! Jag satte minsann klorna i en jacka som var sänkt från 1890 kr till ENDAST 399! Viva Jober! Fantastiskt skönt att ha en jacka med en fungerande dragkedja! =) Yngsta sonen siktade in sig på ett par 2 kilos hantlar å kvittrade glatt "Kan jag inte får dom här, dom är inte ens tunga!"...Lyft dom rakt ut 50 gånger och återkom, blev mitt svar. Men hallå, nånstans måste man ju dra en gräns på spontanköpen. :)

Damen utanför Willys, hade också en fin jacka , konstaterade vi när vi gick in i affären. På knackig engelska sa hon " mother please" och sträckte fram handen i hopp om att få några kronor. Jag kan inte hjälpa det, men vi bor i Sverige, och nånstans så har jag svårt att tro att hon inte får pengar till mat av staten. Jag om NÅN vet hur svårt det kan vara att få det att gå runt, ELLER att få hjälp av myndigheter, men det finns ju ändå NÅGON form av nedre gräns, och att tigga ska nog ingen som inte behöver pengar i mängder till knark behöva göra?
Hur som helst så kunde hon ingen svenska när vi gick in, men det hade hon hunnit lära sig när vi en halvtimme senare kom ut ur affären. För då hette jag "Snälla mamman tack så mycket"....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar