tisdag 26 februari 2013

Sportlov..och aktiviteter.

Ja fotbollsträningen kör dom på med som vanligt, men speciellt sportigt blev det inte. Endast nio av ca 25 ungar dök upp. Jaa jag vet, vissa kanske är i fjällen osv...dvs idrottar på annat håll. =) Det jag också vet är, att min unge är den mest förpubertala 9åringen i området, garanterat. Hög lite småstöddig röst, aaaaaallt e tråkigt eller töntigt, vill helst leva på godis, vill iiiinte ha vantar eller mössa...jaa ni hör ju själva. ;) Som tur är, är ju denna morsa luttrad vid det här laget. :) Han behövde verkligen den här träningen. I övrigt undrar jag varför det ska vara så jävla svindyrt nuförtiden att delta i denna aktivitet? Jag menar, fotboll har ju trots allt varit den sporten de flesta faktiskt haft råd med? I dagsläget pungar vi ut med 900 pix bara för att få vara MED i klubben. Sedan tillkommer träningskläder till ett värde av 800 pix. Och det stoppar inte där, nej för all del!!! 50 kr extra varje månad, för att kunna göra lite aktiviteter ihop UTANFÖR planen! Jag säger ingenting om detta, vi har en otroligt engagerad och bra tränare, som verkligen jobbar hårt för våra ungar..men kostnaden??? Hallå, vi är uppe i HOCKEY priser här!!!

Min son svajar också rejält i sitt intresse för fotbollen...vill absolut inte gå på träning vissa dagar, för att oftast, när han väl är där tycka det är helt okej, eller t o m kul. :)
Dilemma. 

Han pratar annars en del om att prova tex bordtennis, boxning ( finns fr 11 år och heter då kickboxning) osv.
Jag ser dock en fördel i gemenskapen som denna snart 4åriga fotbollskarriär gett honom, och tror stenhårt på lagsporters fördelar.


Vid tangentbordet..Heddisch! =)

P.S..är med i en tävling... imorgon avgörs vinnaren... snälla håll en tumme för mig, eller båda två...;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar