tisdag 16 april 2013

Divertikulit och Springmask

..har dominerat mitt liv dessa sista veckor. Japp, jag fick ett anfall av divertikulit igen... dvs inflammerad tarmficka. Tydligen så har jag en pågående inflammation hela tiden, så nästa drag av läkarna är att helt enkelt operera bort den del som är dålig. Så är det någon som har tips om vad som funkat för att undvika anfall eller lindra, let me know, för varken fibrer eller motion verkar göra någon skillnad för mig? =(  Fråga mig inte ens en gång om jag är det minsta road av att de ska öppna hela magen på mig...

Som pricken över i så hade sonen "några trådar i bajset" häromdagen,  och dessa visade sig naturligtvis vara springmask. Plenty! Så jävla äckligt så jag har spenderat sista veckan med att städa, tvätta, byta lakan i alla sängar varannan dag, och tvätta igen. Mycket handsprit gör vi av med, så dom på apoteket lär ju snart tro att vi dricker det... hahah kanske ska byta apotek.. ? =)


I övrigt så är livet toppen! Jag skulle egentligen begett mig på dejt i söndags, men skippade det då jag fick ett samtal i fredags, från den sista människan på jorden som jag trodde skulle kontakta mig. Det fick mig dock ur balans, så det fick bli en bio i söndags istället. =) Det var iofs urmysigt med lite vuxentid. Filmen var...hör å häpna, en skräckis!! Mama..med den ursnygga Nikolaj Coster-Waldau!

 Filmen var creepy, å jag min fega skit somnade inte förrän efter två..hahahah :)

Men filmen får iaf 3 av 5 toasters av mig. =)

Och så delar jag med mig av några kloka rader ( trots att de kommer fr mig! Ouahaha!) :

"Nothing truly meaningful is achieved on the first attempt, and if that's where you stop, then failure is all you will have. If you cannot accept failing, you cannot succeed."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar